Hogyan válik ezen a felületen szolgáltatóvá az önkormányzat?
A SMART Önkormányzat applikáció felületén az önkormányzat az ügyintézési lehetőségek terét, idejét kitágítja az ügyfelek számára, ezzel levéve bizonyos terheket a felhasználó lakosság válláról.
Hogyan lehet ez az applikáció a felhasználók segítségére?
A bejelentkezett felhasználók létrehozhatnak új bejelentéseket és feltölthetnek képeket több kategóriában. Ezek a bejelentések a település lakóinak hétköznapjait könnyítik meg, legyen szó egy egyszerű csőtörés vagy egy leszakadt hinta bejelentéséről.
Az applikáció egyben GYIK (gyakori kérdések) felület is?
A SMART Önkormányzat applikációban a gyakori kérdések felületet hasznos a lakosságnak, mert a mindennapi életüket érintő kérdésekre kaphatnak az ott élőktől válaszokat, ugyanakkor hasznos a vezetés számára, mert így rálátást szerez az embereket foglalkoztató kérdésekre, az így beérkező felvetésekre reagálni tud.
Az applikáció mint közösségi médiafelület?
A SMART Önkormányzat applikáció egy olyan platform is, ahol a felhasználók egymás között, és az önkormányzattal is megoszthatnak rövid szöveges és fényképes tartalmakat. Ezzel ösztönözve a település saját felületének használatát. Az így létrejövő interaktivitási felülettel meg lehet szólítani a fiatal korosztályt is. Így tehát azt a korosztályt tudja elérni a hivatal, amely a jelenlegi felhasználói szokásokat tekintve távol áll a hivataltól; de ezen a felületen az önkormányzat teret enged a fiatalok kreativitásának. Sőt arra ösztönzi, hogy saját, zárt csoportjukban élhessék virtuális életüket.
Hogyan működik az applikáció tárhely (felhő) része?
A SMART Önkormányzat applikációhoz tartozik egy online tárhely is. Itt több témacsoportra bontva oszthatnának meg a felhasználók fényképes és videoanyagot. Itt ismételten a lakosság kreatív része kap teret, korosztálytól függetlenül. Ide tölthetők fel például a családi hagyatékokból származó fényképek. Sőt ezen a felületen belül létre lehet hozni a helyi önkormányzat által meghirdetett pályázatokat. Az így összegyűlő fényképes dokumentáció jó lehetőséget teremt a helytörténeti múzeum és fényképtár számára. Fontos a videóanyag számára is létrejövő nagy kapacitású tárhely. A nagy kapacitást az indokolja, hogy ne más világhálós megosztókon keresztül kerüljön fel anyag a weboldalra, hanem helyi szinten megmaradjanak az alkotások: teljes eseményrögzítések, vagy helyi lakosok által készített kisfilmek, életképek a település életéből. A tartalmakhoz véleményfelület is létrehozható, ahol kommentálási, hozzászólási lehetőséget kapnak a nézők. Az interaktivitás szempontjából fontos felület.
A SMART Önkormányzat applikáció felületén az önkormányzat az ügyintézési lehetőségek terét, idejét kitágítja az ügyfelek számára, ezzel levéve bizonyos terheket a felhasználó lakosság válláról.
- Formanyomtatványok kitöltése és mentése otthonról, ezekre ellenőrzés kérése a hivataltól – lehetővé téve a lakosságnak, hogy az ügyintézés előtt pótolhassa a hiányosságokat és a hivatalba egyszeri megjelenéssel el tudja intézni az adott ügyet;
- az applikáció online időpont-egyeztetésre is lehetőséget nyújt;
- online help-desk szintén működhet az applikáció mögött, amely akár interaktív tanácsadásra is lehetőséget ad. Két típus nyújthat hátteret ehhez: megszabott időben call-centeres munkatárs foglalkoztatásával, vagy mesterséges (előre, kérdéstípusoknak megfelelően betanított mesterséges intelligencia alkalmazásával).
Hogyan lehet ez az applikáció a felhasználók segítségére?
A bejelentkezett felhasználók létrehozhatnak új bejelentéseket és feltölthetnek képeket több kategóriában. Ezek a bejelentések a település lakóinak hétköznapjait könnyítik meg, legyen szó egy egyszerű csőtörés vagy egy leszakadt hinta bejelentéséről.
Az applikáció egyben GYIK (gyakori kérdések) felület is?
A SMART Önkormányzat applikációban a gyakori kérdések felületet hasznos a lakosságnak, mert a mindennapi életüket érintő kérdésekre kaphatnak az ott élőktől válaszokat, ugyanakkor hasznos a vezetés számára, mert így rálátást szerez az embereket foglalkoztató kérdésekre, az így beérkező felvetésekre reagálni tud.
Az applikáció mint közösségi médiafelület?
A SMART Önkormányzat applikáció egy olyan platform is, ahol a felhasználók egymás között, és az önkormányzattal is megoszthatnak rövid szöveges és fényképes tartalmakat. Ezzel ösztönözve a település saját felületének használatát. Az így létrejövő interaktivitási felülettel meg lehet szólítani a fiatal korosztályt is. Így tehát azt a korosztályt tudja elérni a hivatal, amely a jelenlegi felhasználói szokásokat tekintve távol áll a hivataltól; de ezen a felületen az önkormányzat teret enged a fiatalok kreativitásának. Sőt arra ösztönzi, hogy saját, zárt csoportjukban élhessék virtuális életüket.
Hogyan működik az applikáció tárhely (felhő) része?
A SMART Önkormányzat applikációhoz tartozik egy online tárhely is. Itt több témacsoportra bontva oszthatnának meg a felhasználók fényképes és videoanyagot. Itt ismételten a lakosság kreatív része kap teret, korosztálytól függetlenül. Ide tölthetők fel például a családi hagyatékokból származó fényképek. Sőt ezen a felületen belül létre lehet hozni a helyi önkormányzat által meghirdetett pályázatokat. Az így összegyűlő fényképes dokumentáció jó lehetőséget teremt a helytörténeti múzeum és fényképtár számára. Fontos a videóanyag számára is létrejövő nagy kapacitású tárhely. A nagy kapacitást az indokolja, hogy ne más világhálós megosztókon keresztül kerüljön fel anyag a weboldalra, hanem helyi szinten megmaradjanak az alkotások: teljes eseményrögzítések, vagy helyi lakosok által készített kisfilmek, életképek a település életéből. A tartalmakhoz véleményfelület is létrehozható, ahol kommentálási, hozzászólási lehetőséget kapnak a nézők. Az interaktivitás szempontjából fontos felület.